Display campagne

Een display campagne is het tonen van visuele internet reclame, ook wel banners genoemd. Deze banners zijn te zien op andere websites, in telefoon apps of op youtube.

Een display-campagne is bijzonder geschikt om naamsbekendheid te creëren, een latente behoefte aan te tonen en een reclameboodschap te herhalen. De display campagne kan ook helpen om speciale aanbiedingen en kortingen te promoten.

Een display campagne kan bestaan uit stilstaande afbeeldingen, bewegende afbeeldingen of video’s of een combinatie van deze drie.

Formaten banners

Omdat banners op alle soorten apparaten zichtbaar moeten zijn bestaat een bannerset uit verschillende formaten. Zo zijn er speciale banners voor mobiel, banners voor bovenaan een website of banners voor naast de website tekst. Veel voorkomende bannerformaten zijn 300x250, 320x100 en 728x90

Metrics van een campagne

Als je een display campagne beoordeeld heb je het al snel over het aantal views en kliks dat een campagne heeft gehad. Om de kwaliteit van de campagne te beoordelen heb je het over CTR, het zo genaamde klik percentage.